Kitabımızın konusu 2013 yılında ortaya çıkan bir veba salgını: Kızıl Ölüm. İnsanlık ve uygarlık tamamen yok olmuş. Bir profesörümüz var salgını geçirip hayatta kalabilen, onun torunlarına 60 yıl önceki veba salgınını anlatmasını okuyoruz.
İnsanlığın medeniyet timsali olduğu yıllardan sadece günler hatta saatler içerisinde ilkelliğe geçişinin öyküsü.
En sevdiğim kitaptır. Çevremdeki herkese de okuması için sıklıkla öneririm. Pandemi görmüş bir nesil olarak beni çok etkiledi. Tüm bu uygarlığın ve medeniyetin nasıl da bir ipin ucuna bağlı olduğunu hatırlattı. İnsanların refah, bolluk ve bilgi içerisindeyken bir anda yamyamlaşması, salgını fırsat bilenlerin yağma ve cinayetlerle ortamı daha da karmaşık hâle getirmesi, yaşanması zor şartlar ve salgının bitişi sonrası gelen nesillerin ilk çağ nesilleri gibi bilgi seviyesinin olması, tamamen avcı-toplayıcı yaşama geçilmesi ve bunların okurken insana verdiği his bambaşka. Uygarlığın o çöküşünü, üzüntüsünü hissediyorsunuz zaten.
Kızıl VebaJack London