10/10
·348 syf.··
Beğendi
·
2017 28. kitabı
Bilim kurgu ile politikanın birleşmesinden ortaya çıkan en başarılı kitaplardan biridir Mülksüzler. Klasik Ursula K. Le Guin kitaplarında olduğu gibi yine iki dünya yaratılmış ve mülk kavramı ile mülksüzlük kavramı ince ince işlenmiş içerisinde. Yazarın bir kadın olduğunu düşünürsek, kitabın bir kadının elinden çıkmış olması ve dolayısıyla kadının ideolojik duruşunun bu kitaba yansıması da çok güzeldir. Yazar, iktidar ve ideal kavramı konusunda düşünmeye zorlamış ve her iki alternatifi de sunarak herhangi bir dünyayı övme / yerme hatasına düşmemiştir.. Yani, basit bir şekilde, bilinçsizce, anarşistlik veya solculuk gibi ideolojik düşünceleri yayma amacı gütmemiş. En hoşuma giden kısmı da bu oldu zaten. Kitabın adından da anlaşılacağı üzere, yazar mülkiyetten yola çıkarak iki farklı dünyayı anlatır. Biri Anarres ( anarşiden yola çıkılmış) diğeri ise Urras ( ussr ve usa'den yola çıkılmış). Bir tarafta özgürlükleri uğruna, ülkelerini terk ederek anarşist bir düzen kuran insanlar; diğer tarafta kapitalist düzenin esiri olmuş ancak bunun farkında olmayan insanlar... Okurken ideolojik olarak duruşunuz veya düşünceniz ne olursa olsun iki dünyayı da sevemiyorsunuz. Bu sebeple distopyanın en nadide örneklerinden olduğunu düşünüyorum. Kitaptaki betimlemelerin de oldukça başarılı olduğunu da eklemekte fayda var. Distopya sevenlerin mutlaka okuması gereken, distopya okumak isteyenlerin ise ilk sıralarda okuması gereken kitaplardan biridir.
Siyaset
MülksüzlerUrsula K. Le Guin · Metis Yayınları · 202215,6bin okunma
··
1.884 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Milattan önce incelemesi. Nerden nereye :D
Semih Doğan
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim :)
Belki kitabı beğenemememin nedeni iki dünyaya da bi türlü ısınamamam olabilir ☺
Semih Doğan
Gönderi Sahibi
Bir hukukçu olarak mülkiyet konusuna fazlasıyla hakimseniz basit gelmiş olabilir. Ben hayran olmuştum anarşist ve kapitalist sistem karşılaştırmasına :)
Yazarin bu gun hayatini kaybettigini ögrendim. Cok aci.
Semih Doğan
Gönderi Sahibi
Evet Serpil Hanım. Ben de sabah öğrendim. O sebeple küçük bir hatırlatma yapmak istedim.