Faydası oluyorsa ne mutlu bana, teşekkür ederim :)
"Kaynağını rezil eden iddia"dan kastım herhangi bir bireye cahil diyenler vb. değil, bir grubun tamamını kapsayacak şekilde konuşanlar. O kısım yanlış anlaşılmış, Richard Dawkins'e laf söyleyenlere ben ne diyeyim doğru düzgün araştırmadım adamı sadece bazı kitaplarını okudum. Tanrı Yanılgısı'nı merak ediyorum ve onu okurken yazar hakkında bir fikrim olmazsa daha iyi olur diye düşündüğümden erteliyorum araştırmayı. Ateist bilim insanı düşünürken aklıma geldi de yazdım o kadar detaylı düşünmemiştim orayı, benim eksikliğim.
Göz konusunda fazla detaylı yazmadım ama kitapta gözün evrimleşemeyeceğini savunanlara cevap veriliyor, işin ilahiyat tarafına pek girilmiyor. Newton gözün çok karışık olduğunu söylüyor bugünkü evrim karşıtları gibi, Dawkins de gözün farklı alternatifleri olduğunu ve doğada aşama aşama göz gelişmesinin mümkün olduğunu söylüyor. Aslında Dawkins "Bu avcı, şu hayvana benzeyerek avını kandırıp kendisine çekiyor. Bu evrimleşmiş olamaz" iddiasına da cevap veriyor bununla beraber ama neredeyse hiç nörolojiye girmeyip direkt hayvan çalışmalarıyla anlatmaya çalışınca havada kalıyor. Yani "Göz evrimleşemez" argümanının tümevarımsal olarak yanlış olduğunu öne sürüp çekiliyor ama okuyucunun ikna olması için halihazırda biraz nöroloji bilip kitaptaki bazı anlatılanlar arasında bağlantı kurması gerekiyor. Zaten o forevır ergen ateistler bu yüzden Tanrı Yanılgısına sarıldığı kadar sarılamıyor bu kitaba dnlfndd