Sabahattin Ali okumayı çok seviyorum. Şimdiye kadar hep düz yazı şeklinde kaleme aldığı eserlerini okumuştum. İlk defa şiirlerine bir şans verdim ve çok sevdim. Sadece aruz vezni ile yazılmış olanları anlamak biraz zordu. Açıkçası keşke yayınevi türkçeleştirilmiş halini ya da açıklanmış haline yer verseymiş. Yeterince anlayamadığıma üzüldüm. Onun dışında keyifle okunabilecek bir eser.
Ve bana ilginç gelen bildiğimiz bir çok şarkının, Sabahattin Ali'nin şiiri olması beni her seferinde çok şaşırtıyor. Belki herkesin bildiği Edip Akbayram'dan dinlediğimiz 'Aldırma Gönül' bir Sabahattin Ali şiirdir.
Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül, aldırma
Dışarda deli dalgalar
Gelip duvarları yalar
Seni bu sesler oyalar
Aldırma gönül, aldırma
Görmesen bile denizi
Yukarıya çevir gözü
Deniz dibidir gökyüzü
Aldırma gönül, aldırma
Dertlerin kalkınca şaha
Bir sitem yolla Allah'a
Görecek günler var daha
Aldırma gönül, aldırma
Kurşun ata ata biter
Yollar gide gide biter
Ceza yata yata biter
Aldırma gönül, aldırma