9/10
·422 syf.··
Beğendi
·
2017 666. kitabı
İçten Dışa... 'İyi insan olmanın-olabilmenin' temeli olarak gösterilen “karakter etiği” kavramı –dürüstlük, tevâzû sâhibi olmak, bağlılık, ölçülülük, cesaret, sabır, çalışkanlık, samîmiyet, vefâ vs.- zamanla yerini “sâdece görünüşü kurtarmaya” bıraktı. Çoğu kişisel gelişim kitapları da bu sürece maalesef olumsuz anlamda çok büyük katkıda bulundu. İnsanlar karakter etiğine uygun davranıp pozitif anlamda olumlu iyi insanlar olmak yerine, 'mış gibi' yapıp 'insan olmak'tansa, 'insanmış' gibi davranmayı tercih ettiler! Bilinçli bir tercih diyemem, ama tamâmen bilinçsiz de değil. Bu tercihlerin insanlığı getireceği uçurumun farkında değildiler ama, iyi bir şeyler olmak için gereken samimi çaba ve gayreti de göstermiyorlardı... Neden ortada o kadar laf uçuşuyor, insanların kendilerini ifade ettiği kadar güzelse, iyiyse, erdemliyse herkes, bu üzüntüler niye var hâlâ o zaman?.. Samimiyetsizlik, toplumu saran bir kangren gibi... Böylece başarı daha çok, kişiliğin toplumdaki imajın, tavır ve davranışların, insanlar arası etkileşim sürecini kolaylaştıran beceri ve tekniklerin sonucunda elde edilir oldu. Samîmiyetin olmadığı, görüntü olarak doğru insanmış gibi görülen ama aslında doğru insan olmaktan çok uzak insan yığınları... Toplumdaki yılgınlığın, rûhlarımızın tükenişinin-bezginliğinin ana nedeni gibi...
İlişkiler
Etkili İnsanların 7 AlışkanlığıStephen R. Covey · Varlık Yayınları · 20173,784 okunma
··
451 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hocam incelemeniz samimiyet ve samimiyetsiz insanlık üzerine, kitabın ana teması bu mu?
Pol Gara Yeşim Firûzan
Gönderi Sahibi
Benim kitapta bulduklarım bu Namütenahiciğim 😊 Bu kitabı ders olarak bir sene boyunca okuduk satır satır. Çok kaliteli bir eser, tavsiye ederim arkadaşım 💐😊
Tmm kaydediyorum hemen, sen öyle diyorsan okunmalı. (Nokta!) 👍💐❤️ eline sağlık, faydalı bir inceleme olmuş..
Pol Gara Yeşim Firûzan
Gönderi Sahibi
Okurken, düşünerek, sanki üzerine çam iğneleri serpilmiş bir bardaktan ferahlatan bir kaynak suyu içermiş gibi yudum yudum özümseyerek okunmalı ki, anlamlar açılsın önümüzde bi-İznillah Namütenahim 💐😊