Harika!
Puan vermedi·104 syf.··
2024 79. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 06 Ekim 2024 00:12
Çok akıcı, okuması çok keyifli, bitmesini hiç istemediğim ve dolayısıyla yavaş yavaş okuduğum bir kitap oldu kendileri. Değerli Neşe Cengiz 'in önceki Sesler Yüzler Sokaklar isimli kitabını da çok severek okumuştum ama bence üzerine çok daha fazlasını koymuş. Kesinlikle daha usta bir hikâye yazarı var bu kitabın arkasında. Okurken en çok dikkatimi çeken ve hoşuma giden hususlardan biri şu; kadın yazarların hayat verdiği erkek karakterler bana çoğunlukla çok eğreti gelir. O karakterdeki ruh bir erkek ruhu değildir, erkek gibi konuşmaya çalışan bir kadın canlanır o zaman gözümde. Ama bu kitabı okurken kitabın bir kadın elinden çıktığını unuttuğumu hissettim çoğunlukla. Belleğimde konuşan karakter kesinlikle etiyle, kemiğiyle bir erkekti. Demek ki yazarımızın gözlem yeteneği gerçekten takdire şayan. Ben hiç hikâye içeriğine değinmek istemiyorum çünkü ilk okuyanlardan biriyim. O yüzden kitaptan alınacak keyfi hiç azaltmak istemem. Ama hangisini en çok beğendiğim ile ilgili bir sıralama yapabilirim; 1) Bagajdaki Sesler: Anne oğul ilişkisini çok sevdim. Hikâyenin finali çok hoşuma gitti, çok harika bir bitiş. 2) Yanlış Oldu: Bu hikâyenin kahramanı kesinlikle gönlüme taht kurdu. Yaşadıkları bana çok yakın. Hem güldüm hem de birazcık kederlendim halimize.. 3) Etek Meselesi: Buna çok güldüm kesinlikle. Bir şey söylememek için kendimi zor tutuyorum ama söylersem spoiler olur. :)) 4) Kabahat: Komik olmayan, "hep gülmek olmaz, biraz da melankoli.." dedirten tek hikâyeydi benim açımdan. Çok severek okudum bunu da.. 5) Gün Doğmadan Neler Batar:İlk Beşin sonuncusu olarak kitaba ismini veren hikayeyi yazdım ama şimdi yazarken beşinci sırada olmanın bu hikâyeye haksızlık olacağını da düşünüyorum aynı zamanda. Tabii ki tekrardan bu hikâyelerin hepsini çok sevdiğimi belirtmem gerekiyor. Sonunu en çok merak ettiğim, en çok ters köşe olduğum hikâye bu oldu. Gerek güzel cümleleriyle, gerekse mizahi yaklaşımıyla beğenerek okuduğum bir kitap oldu. Değerli arkadaşım Neşe ; tebrik eder ve böyle güzel eserlerinin devamını dilerim. Kalemin keskin, okuyucun bol olsun bir kez daha..
Edebiyat
Gün Doğmadan Neler BatarNeşe Cengiz · Metinlerarası Kitap · 202430 okunma
··
951 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Güzel merak uyandıran bir inceleme olmuş hocam kaleminize ve yazarın yüreğine sağlık.
Adem
Gönderi Sahibi
Çok teşekkürler Zeynep Hanım, keyifli okumalar 🙏🏻📚
Sevgili Adem, öncelikle eline sağlık. Ne hoş, ne samimi bir yorum bu. Bir kez daha, iyi ki yazmışım dedirtti. Gözlemlerimi edebiyatla buluşturup öyküye dönüştürmek her zaman ruhumu dinlendiriyor. Bu kitapta fazladan tebessüm de oldu. Yazarken gülümsedim, okuyana da tebessüm olsun istedim. Sende de aynı etkiyi bırakmış olması mutluluk verici. Erkek kahramanlara öykülerimde daha fazla yer verdiğim doğrudur. Karakterlerin dilini başarılı aktardığımı pek çok okurdan duyuyorum. Sebebini açıklayamam, kalemimden dökülüveriyor inan.😊 Beğendiğine çok sevindim. Ayırdığın zaman, verdiğin değer paha biçilmez. Senin de değerini bilen çok olsun. Sevgiler güzel arkadaşım.🙏🥰
Adem
Gönderi Sahibi
Gerçekten de iyi ki yazmışsın güzel insan. Daha nice kitaplarını okumak dileğiyle, her daim var olasın 📚📚