Ölümü bekliyorum. Bu arada vaktimi boş geçirmemek için okuyorum. (Sayfa,71)
Oğuz Atay ile ilk tanışma kitabım olan Korkuyu Beklerken sekiz öyküden oluşmaktadır. Her bir öyküde kişinin kendi içsel konuşmasının ve toplumun baskı ve değerlerinin harmanlanarak ironiyle okuyucuya aktarılmasına şahit oluyoruz. Kişinin kendiyle konuşması bir nevi toplumun baskılarından boğulan, sürekli bir varolma çabasında olma, dışlanılmışlık, aşağılanmışlık, çaresizlik, karamsarlık, karşılıksız aşk ve ölüm gibi konulara değinerek insanın sessiz çığlığını duyuyoruz...
Yalnız kalmaktan korktukça yalnızlığım artıyor... (Syf,37)
Hep korktuğu gelir ya başına insanın. Kalabalıklar içinde bile yalnızlaşıyoruz, yalnızlaştırılıyoruz ne yazık ki.. Ölümün var olduğu bir dünya da bu kadar çaresiz bırakılıp, yalnızlığa terketilip ve sessiz çığlığının toprak altında son bulması ne acı bir son...
Korkuyu Beklerken kitabı, Oğuz Atay okumak isteyip de erteleyenler ya da cesaret edemeyenler için kesinlikle başlangıç kitabı. Okurken kendinizden birşeyler bulacağınız, iç hesaplaşmalarınızı fazlasıyla hissedeceğiniz, zamanın savrulmuşluğu içinde kaybolacağınız, roman tadında öyküler ruhunuzun derinliklerine işleyecek. Başka bir Oğuz Atay kitabında buluşmak dileğiyle... Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim...;)
Korkuyu BeklerkenOğuz Atay