Metafizik Nedir?
Kitap hakkında söyleyecek benim fazla bir şeyim yok. Ne kadar doğru anladığımdan emin olmayarak kısaca bahsetmek gerekirse;
Kitap aslında tam olarak "hiç"liğin alanına girme, anlamaya çalışma, dilin elverdiği ölçüde düşüncenin kadim konularından bazıları hakkında Martin Heidegger 'in ifadeleri diyebiliriz.
Oldukça kısa bir metin olmasına rağmen kitap, konu itibariyle anlaşılması, kavranması zor, belki de imkânsız olması hasebiyle açıklamadan daha çok Haidegger 'in "hiçlik" ile ilgili sorgulama ve sorularından oluşmuştu. "Metafizik nedir?" den daha çok, ne değildiri ifade etmeye çalışan düşünürün konu üzerinde zaman zaman patinaj yapan bu değillemelerinin genel olarak beni bir hayli zorladığını itiraf etmeliyim. "Hiçliği" varlığın sahasında anlamaya çalıştığı için benim düşüncelerim yine "varlık nedir?" sorusuna gelip takılmadan edemedi.
Sonuç olarak varlıkta ki hiçliği mi, hiçliğin varlığını mı anlamaya çalıştığımızı ben hiç anlayamadan kitap bitti.
Evet zorlandım, bir paragrafı hatta cümleyi defalarca okudum, üzerinden zaman geçtikten sonra tekrar okurmuyum pek emin değilim ama benim emin olduğum bir şey var ki insanlığın sorageldiği ve cevap bulamadığı bazı sorular üzerinde insanlık yine düşünmeye, sorgulamaya devam edecek, bazıları bulduğunu "zan" edecek ama bu sorular ikna edici doğru cevaplar bulunamasa da sorulmaya hep devam edecek.