Çöküş ve Yükseliş
2/10
·432 syf.··
2025 38. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2025 00:00
Bu kitaptan en büyük kazancım kitapları sevebilmem için karakterlerin ne kadar etkili olduğunu bana olabilecek en ikna edici yolla öğretmesi oldu. Önceden de söylemiştim, kitabın kurgusu bence güzel, dünya inşaası da güzel, yazarın anlatım tarzı ilk kitabinda biraz acemiydi ama gelişime açıktı, özelikle bu kitapta kendisini ne kadar geliştirdiği anlaşılıyor. Betimlemeleri çok sade ve güzeldi. Ama karakterleri o kadar bir parça bile sevemedim ki bu güzel yanları bile kitaptan keyif almama yardımcı olmadı. Alina hayatımda gördüğüm en sinir bozucu karakterlerden biri olabilir. İlk iki kitapta ayağına diken batsa günlerce sızlanırdı, hatta 2. kitabın sonunda bile hala öyleydi ama bu kitapta bir anda güçlerini kabullenmiş Sankta Alina olmuş ve kendince elinde olması gerekenleri sahipleniyor. O kadar gıcıktı ki. İlk kitapta Malyen'e aşık olduğunu söylemesine rağmen gidip Karanlıklar Efendisi'yle öpüştüğünde dedim ki tamam, bu kız hayatı boyunca hep ilgisiz kalmış azıcık ilgi görünce hata yapabilir, okay, ama kalan 2 kitap boyunca da Malyen'le birlikteyken bile Karanlıklar Efendisi'ni düşünmeyi bırakmadı. Hayır bir tek o da değil, Alina tamam Karanlıklar Efendisi'ni öptün geçti de Nikolai'yi niye öpüyorsun?? Sen gerçekten Malyen'i sevdiğine emin misin? Ve maalesef 3 kitabı da onun bakış açısından okuduk ve bu bakış açısı gıcık olduğu kadar da yetersiz. Malyen ise vasıfsızlığın vücut bulmuş hali. O yokken bile yeri hiç belli olmuyordu öyle bir vasıfsızlık. Ben başrollerin ille de süper güçlü olmaları gerektiğini savunmam, hatta sadece insan olarak başarıya ulaşmalarını hep desteklerim ama Malyen öyle değil gerçekten. Bunu yazar da en sonunda fark etti sanırım ve Malyen için o şaşırtıcı ama bir o kadar da saçma sırrı ortaya çıkardı. Evet şaşırdım doğrusu ama abla Allah aşkına bunu neden dan diye söylüyorsun ki insan azıcık azıcık, ucunu göstere göstere spoiler verir. Kitabın her iki başrolünü de sevemedim. Nikolai'nin 2. kitaptaki korsan halledini sevmiştim, bu kitapta da hiç yoktu neredeyse. Keşke daha çok okuyabilseydik. Zoya'yı hiç hiç hiç sevemedim. O kadar zorlamaydı anlatamam. Genya ve David'in de aralarındaki ne aşkı, ne çekimi ne de diğerleriyle arkadaşlıklarını hissedemedim. İkizleri belki severdim, Alina'nın yetersiz bakış açısıyla yazılmanız sizin suçunuz değil. Bu kitabın başrolü Karanlıklar Efendisi olmalıydı. Potansiyeli çok boşuna harcandı bence. Eğer iyi yazılsaydı o ve Alina arasında mükemmel bir lovers-to-enemies-to-lovers okuyabilirdik. Baghra ise bu kitapta sevdiğim tek karakterdi sanırım ( ve Misha) onun hikayesi Alina'nın hikayesinden çok daha güzeldi bence. Seri bittiği için mutluyum. En kısa zamanda Kargalar Meclisi'ne başlayacağım ve onun çok daha iyi olduğuna o kadar eminim ki yazarın anlatımı bu kitapta bile fark edilecek kadar gelişmişti. Bu seriyi size sanırım... önermem. Ama KM'yi en iyi şekilde deneyimlemek için hayranlar okunması gerektiğini söylüyor. Bilemedim şimdi. Neyse siz benim dediğime uymayın. Keyifli okumalar dilerim hepinize •3•
Çöküş ve YükselişLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20154,796 okunma
·
3.116 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Evet, incelemende tamamen haklısın ❤️ keşke Darkling daha ön planda olsaymış... neyse bakalım, en azından okuyup kurtuldun diyelim jdkdkdkdkdkd Kargalar Meclisi bin kat daha güzel bu arada. Okuyan çoğu okur, ikinci kitabın da ilkinden daha güzel olduğunu söylüyor. Heyecanlıyım bu yüzden, nisan bitmeden başlayabilirim umarım :')
Çok teşekkür ederim ❤️ bende bir an önce başlamak istiyorum ama nisanda baslayamam büyük ihtimalle aynı seriden de yazardan üst üste kitap okuyamıyorum 😭 sen önce okursan senin yorumuna göre öne alırım ❤️
Alina insana sinir krizi geçirtir gerçekten 😄 Kargalar Meclisini de okumuştum.Aşırı bi beklentiye gitmemeni öneririm
Teşekkür ederim dikkate alacağım tavsiyeni :))
Bide bişey fark ettim ben Hava Uyanıyor'u bazen yerden yere vurdum bazen övmeyle karışık yerden yere vurdum, hislerim karmakarışık o seriye karşı son kitabı okumayı da hala erteliyorum dksnlsms ama sen buna 2 verdiysen ona kesin 1 verirsin yine en azından bu seride son kitap dediğin gibi en elle tutulur kitaptı dlsbslns
Hava Uyanıyor serisini merak ediyorum ama sanki çok geç kalmış gibi hissediyorum ona başlamak için bshhdd belki ilk kez fantastik okumaya başladığım zaman okusam keyif alırdım ama sen de böyle söyleyince listemden sonsuza kadar çıkardım 😂
Yine yerden göğe kadar haklı bir inceleme, özellikle Alina ve Malyen hakkında o kadar haklısın ki üstüne tek kelime ekleyemem bile 😂 o kadar vasıfsızlardı ki bana göre daha önce de söylediğim gibi ben unuttum ya onları ve onlanları senin incelemelerin en azından hafızamı geri getirmeye yardımcı olmuşken Kargalar Meclisine mi başlasam bende dkdksnslns
Ben de unuttum onları şimdiden xhhdhs onlarla isim bittiği için mutluyum. Kargalar meclisi'ne başlamak için cok heyecanlıyım ben de ama önce bu seriyi sindirme gerekiyor 😂
Kargalar Meclisi çok çok çok güzel😍
Dun biraz kaz/inej fanartlarına baktım. Heyecanlıyım 🌝