Amerika Kafka'nın ilk romanı olmasına rağmen özellikle başlangıcı oldukça başarılı.
Avrupa'dan Amerika'ya gönderilen genç bir karakterin yeni hayatına tutunma çabasına anlatıyor. Bu kitap da yine Şato ve Dava gibi tamamlanmış değil. Hikayenin sonu tam belli olmasa da Kafka severlerin büyük keyif olarak okuyacakları bir eser. Kafka'nın ilk romanı olmasına rağmen özellikle dil ve betimleme olarak çok güçlü bir eser olduğunu söyleyebilirim.
Özellikle Dava'yı ve Şato'yu okuyanlar Kafka'nın hikayelerini nasıl tamamlamadığını, ya da bildiğimiz diğer romanlar gibi bir sonunun olmadığını zaten biliyorlar. Sonu gelmemiş bölümler, herhangi bir yere bağlanmadan biten romanlar, uzun ve ağır anlatılar ve daha nicesi...
Fakat yine de okunmaya değer.