Evet, öğretmenin dördüncü temel değeri sevgidir. Sevgi, verilen emek ve zamanla kendini gösterir. Seven insan, sevdiği kişinin olabileceğinin en iyisi olarak mutluluğunu ister. Bu amaca kendini adamıştır.
Bir anne çocuğunu seviyorsa, o çocuğun, olabileceğinin en iyisi olarak yetişmesine kendini adar. Niçin? Çünkü insanın ancak olduğu zaman mutlu olacağını bilir. Anne, çocuğunu sevdiği için onun gelişmesini ve mutlu olmasını ister. Hiçbir fedakarlıktan kaçınmaz. Karşılığında dilediği tek şey, çocuğunun mutlu olmasıdır. Hepsi bu. Anne, emek ve zamanının karşılığı olarak, çocuğunun mutluluğundan başka bir şey beklerse, bu sevgi olmaktan çıkar, bir çıkar ilişkisine döner.
Öğretmen OlmakDoğan Cüceloğluİrfan Erdoğan