Peri gazozu, Ercan Kesal’ın çocukluğundan, öğrenciliğinden, çalışma hayatından farklı anekdotları hikayeleştirdiği bir anı/ otobiyografik bir kitap. Kitabı beğenmiş olmaktan çok Ercan Kesel’i yazım diliyle tanımak apayrı bir keyif aldım. Yaşanmışlıklara önem veren bir insanın, yaşadıklarını bu denli duru, etkileyici, düşündürücü aktarması başka bir şey.
"...okur hikayelerimi okumak yerine "seyretsin" istedim. Bu,sinemasal anlatıma da çok benzeyen bir teknik demekti. Okuyucuma birşeyleri "anlatmak" değil de "göstermek" istedim hep... Vaad ettiği gibi seyirlik, bir film şeridi gibi geçti lakin bir fazlasıyla; sanki yanı başında, bir masada otururken dinledim sözlerini. Bütün farklı başlıklar altındaki yazılanların sonuna iliştirdiği sorular, fikirler oturdu yüreğime. Peri GazozuErcan Kesal