Bir Şey Var Aramızda
9/10
·75 syf.··
Beğendi
·
2025 24. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 13 Temmuz 2025 16:16
Tomris Uyar’a olan hayranlığım nereden geliyor bilmiyorum. Belli ki tek hayranı da ben değilim. Geçmişte dört şairi kendine hayran bırakmış bir kadın. Çok güzel, çok zeki, çok yetenekli, ve daha bir sürü çok… Türkçeyi çok seviyor özen gösteriyor saygı duyuyor ve ustalıkla kullanıyor. İzlediğim röportajında hiç teklemeden belki de ortalama günümüz insanının toplam dağarcığı kadar kelime sarf ediyor ve kendini çok iyi ifade ediyor. Tomris Uyar’ı anlatırken daha ne kadar “çok”kelimesini kullanacağımı bilmiyorum ama bu “çok”ların hepsini hak ediyor. Aramızdaki Şey yazarın diğer eserleri gibi muhteşem. Bir oturuşta bitiyor. Gayet akıcı yani. Yaza Yolculuk’taki gibi tadı damağımda da kalmadı. Kitap bittiğinde tamamlanmışlık hissi geldi. Bu arada Yaza Yolculuk ve Yürekte Bukağı yazarın Sait Faik ödüllü hikayeleriymiş. Sadece beni etkilememiş yani, genel kabul görmüş bir kitap. Kabul görmek az kaldı, değeri tasdiklenmiş diye düzelteyim onu. Aramızdaki şeye geri dönecek olursak kitabı okurken kafamda iki şey döndü durdu. Birincisi yine bir ortak tema,ortak nokta buldum kitapta: Kırmızı elbise. Aslında buldum denilemez çünkü gizlenmiş bir şey değildi,kitabın kapağı bile kırmızı :) Yazar da sonunda söylüyor zaten. “İlk öyküdeki ‘kırmızı’ giysinin çağrıştırdığı ilk olasılıklar (Tazı Payı, Güz Kızılı), gitgide başka kırmızılara kırmızılıklara açıldı.” Kırmızı odaktan yola çıkan öyküler oluştu. İkincisi Nahit Ulvi Akgün’ün Birisine şiiri Buraya da bırakayım mükemmel bir şiir bir şey var aramızda senin bakışından belli benim yanan yüzümden dalıveriyoruz arada bir ikimiz de aynı şeyi düşünüyoruz belki gülüşerek başlıyoruz söze bir şey var aramızda onu buldukça kaybediyoruz isteyerek fakat ne kadar saklasak nafile bir şey var aramızda senin gözlerinde ışıldıyor benim dilimin ucunda Bu bölümden sonrası Spoiler içerebilir. Kitaptaki her bir öyküyü ayrı ayrı beğendim fakat yazım tarzı olarak “Akşam Alacası”favorim oldu. Bu bir kurgu mu yoksa Gündökümü - Bir Uyumsuzun Notları 1’nden bir parçamı ayırmakta zorlandım. Bence ilk öykü(Aramızdaki Şey)de Gündökümü’ne gidecekti ama karıştı buraya geldi. Hatta okurken şunu düşündüm :Tamam buradaki kadın karakter tomris uyar ama erkek karakter kim? Bunu da yazar kitabın sonunda açıklamış, o erkek karakter eski bir öğrencisiymiş. Daha sonra Bilge Karasu aracılığıyla ölüm haberini öğrendiği eski öğrencisi. Aaa unutmadan kitaptan öğrendiğim bir şeyi sizinle de paylaşayım. Eskiler yaz sonuna “tahin-pekmez günleri” diyorlarmış.
İnceleme
Aramızdaki ŞeyTomris Uyar · Yapı Kredi Yayınları · 20192,307 okunma
·
1 +1'leme
·
131 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.