9/10
·208 syf.··
2025 9. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 21:41
Bibliyofil ne demek hepimiz biliriz ama abibliofobi nedir? Abibliofobi okunacak her şeyi okuyup okuyacak güzel kitap bulamama korkusudur. Okuma hayatıma klasik kitaplardan başladığım için bir süre sonra bu korku bende de oluşmaya başladı, tüm güzel kitapları okuduğumu düşünürken kütüphanemin raflarında rastgele aldığım bu kitap tüm korkumu yerle bir etti. Popülarite anlamında adı çok fazla duyulmamış bir yazar ve ismi çok duyulmamış bir kitap. Ama okuduğum çoğu klasik kitaptan daha fazla beni içine çeken bir olay örgüsü ve bana olmayan aşkımı, özlemi yaşatan satırlar… (Burada büyük yazar dediğimiz insanların kitabın kapağında ismi yazmasa kitaplarını aynı tutkuyla okur muyduk yoksa kitaplarını bize okutan yazarın ismi midir bunu da tartışmamız lazım.) Olaylar zinciri Afyon’un küçük bir kasabasından çıkıyor. Kitabı bu kadar ilgi çekici kılan önemli bir nedense gerçek hayatta yaşanmış olması. İlknur’un anne babası Almanya’da çalışırken amcası gilde büyümesi ve anne babaya hep bir özlem duyması, liseye geçtiği zaman ulaşılması zor bir sevgiliye özlem duyması ve bunun acısını en derinlerimize kadar hissettirmesi. Uğur’un hayat rehberi olan davasında bedeller ödemesi ve sabırla muradına kavuşması… Yasemin’in varoluşsal sancılar çekmesi, gidip kaybolan bir gençlik… Doktor Ahmet’in gözünü doyurmayan para hırsı ve kendi çocuğunu daha iyi yaşatabilmek için diğer çocuklara kıyması… Kitabı bu kadar okunmaya değer kılan husus ise yazarın kaleminin çok güçlü olması ve her duyguyu sanki siz yaşıyormuş gibi hissettirmesi. İlknur aşkının özlemini çekerken sanki bizler o acıyı yaşıyoruz. Yazar özlemi aşkı beklemeyi sabretmeyi evrensel olan duyguları o kadar sağlam benimsemiş ki “Evet diyoruz bunları yaşadığımda ben de böyle hissetmiştim, böyle söylemiştim, böyle yapmıştım.” Kitabı ilk okumaya başladığımda sayfaları hızlı hızlı çevirirken aklıma Aamir Khan’ın “Fanaa” filmi aklıma geldi. Muhteşem bir romanztizm ve edebiyat, harikulade bir söz sanatı. Bu kitap da okumaya başlar başlamaz öyle güzel cümlelerle karşılıyor ki sizi adeta bir aşk, özlem ansiklopedisi… Safiye Çetinkaya ’nın tarzı her ne kadar biraz Emine Şenlikoğlu ve Şule Yüksel Şenler'e benzese de yazarı ikisinden de ayıran önemli husus olay örgüsüyle birlikte duyguları da çok önemsemesi. Yaşadığınız herhangi bir aşk, özlem, mutluluk, endişe duygusuna karşı verdiğiniz tepki ve duygu, düşünceleri kitapta harfiyen bulabilirsiniz. Eğer bir kitap detoksu yapmak isterseniz bu kitap tam size göre :)
Edebiyat
Aşk Yağmuru SeverSafiye Çetinkaya · Hayat Yayıncılık · 201793 okunma
·
2.116 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sade yalın ve ilgi çekici bir inceleme olmuş. Kitabı merak ettim. Tabiki bana sorarsanız klasikler derya deniz, o yüzden okunacak güzel kitaplar bitmez. Fana filmini de çok severek izlemiştim ve tabiki biraz hüzünle. Kaleminize sağlık listeme eklendi👌👏👏
Bünyamin Güller
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim 😊