10/10
·424 syf.··
Beğendi
·
2025 56. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 09 Ekim 2025 22:30
Dicle'yim ben... Çok sevdigim canım yazarım Mehmed Uzun un kaleminden yine mükemmel bir roman okudum. Ahh Bıro,hiç bir sey olamayan Yezidi Bıro... Ne çok acıya senin anlatinla tanıklik ettim... Cizira Botan bölgesi Mir'lerle yönetiliyor. Ve bölge de Keldaniler,yezidiler,kürtler, süryaniler yaşiyor...1840'lı yıllar hristiyanlara( nasturi katliamı) yönelik katliam... Yaralı kurtulan Ester, bütun ailesi katliam da yok edilen... Bıro'nun aşkı katlim da lâl olan Ster( Ester)... Osmanlı'nin bölge de hakimiyet kurmak için yakip yıktigi köyler,şehirler... Mir Bedirhan isyanı ... İsyanin bastırilması ve sürgün yılları... Kimliksizlestirilen,yok edilen halklar... En kötüsü de; kardeşin kardeşe düşman olması ... güç kavgasıyla varlıklarini kaybedenler... ( Siz istediniz, ben de anlattım ve bugünden itibaren sizler anlatacaksınız, önce hikâyemi merak edenlere, sonra da kendi yörelerinizdeki insanlara, kendi dil ve üsluplarınızla. Haydi, şimdi kandili Söndürün ve gidin artık. Syf.421 ) Belki bölge de yaşananları bugün daha iyi anlayabilmek için bu kitap okunmalı. Herkese keyifli okumalar...
Dicle'nin SürgünleriMehmed Uzun · Sel Yayıncılık · 20202,249 okunma
··
962 Gösterim
7 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Nokta atisli bir inceleme olmuş. Kalemine sağlık
dağlar
Gönderi Sahibi
Züleyha'm tam inceleme sayılmaz benim duygularım sadece teşekkür ederim😍📚🙏
Kalemine sağlık ablacım, Mehmet Uzun okumayı özlemiştim, yarın başlarım okumaya 🙆‍♀️❤️
dağlar
Gönderi Sahibi
Sağol Berfo'm benim de külliyatım az kaldı tamamlayacağım artık sonra başa dönerim😍📚🙏✌️
dağlar Güzel, istifadeli okumalar olsun ablam😍😘😘❤️
Çok kıymetli üstad Mehmet Uzun'u maalesef çok erken kaybettik. Bıraktığı eserler nasıl ki bir halkın "dilsiz" dili olduysa da öte yandan tüm bölge için bir paradigma nitelikliğin de " Zincirlenmiş zamanlar zincirlenmiş sözcükler" adlı eserinde nitelikli ve açıklayıcı bir dille dile getirmiştir. Kısaca; Üstadı okumak Mezopotamya'yı okumaktır. Halkları ve dilleri anlamaktır, acıda ortak olmaktır..... Vs vs Devam etsem sabaha kadar yazarım:)
dağlar
Gönderi Sahibi
Çok erken kaybedildi Sürgünde bir yaşam, uzaklardan yazdıklarıyla yüreğimize dokundu... onun kitaplarını okumayan Kitap okudum demesin, her kitabı beni almış götürmüştür İyi ki yazmış İyi ki... yattığı yer incitmesin❤️🥹🙏✌️
Yüreğine kalemine sağlık. Kısa ve öz anlatımla bile, inceleme kitabı gözönüne seriyor. İnsan sevgisini yaşayanlar, can değerini bilip taşıyanlar kederleri yıllar sonra bile bölüşürler. Aynı acılar hep aynı gözyaşı, bölge umarım bundan sonra hep huzurlu olur..
dağlar
Gönderi Sahibi
Sagol cano can , kitap hakkında benim yorum yapmam aslında haddime bile değil... ama okurken inanılmaz acılara tanıklık ediyorsun... umarım o acılar diner huzur gelir bölgeye...
Harika bir yazarın değerli romanlarında biri yattığı yer incitmesin, tespitlerin ve incelemen de yerinde dağlar emeğine sağlık keyifli okumalar canım
dağlar
Gönderi Sahibi
Zeynep'ciğim çok teşekkür ederim ya inceleme olarak değil ben uzatmaları sevmediğim için böyle yoksa Mehmd Uzun'un kitapları incelemelere sığar mı🥹📚😍 Işıklar içinde uyusun, yattığı yer gitmesin
Reklam
Memed Uzun okumamışlara ilk tavsiye 🥲
dağlar
Gönderi Sahibi
Seda Y. Bence Nar Çiçekleri, ikinci ilk romanı Sen zaten devami gelir🥰📚📚bu kitap iki kitap , daha sonra okunmalı
👌🏻📚👏🤗