Han Kang’tan okuduğum 3.kitap. İlk olarak yazarla Veda Etmiyorum ile tanıştım. Ardından çok sevdiğim Vejetaryen ile devam ettim. Beyaz Kitap ise ilk iki okuduğum kitaptan farklı bir seyir izliyor. Burada yazar kendisinden önce doğan ancak erken doğum nedeniyle yaşayamayan ablası ve ağabeyinden yola çıkarak beyaz şeyler üzerine küçük küçük deneme ya da anekdot diyebileceğimiz düz yazılarını toplamış. Annesinin ablasını 8 aylık hamileyken evde tek başına doğurmak zorunda kalması, bebeğin doğduktan 2 saat sonra ölmesi annesinin sütünün bebeği öldükten sonra gelmesi… Bunu o kadar duru, temiz anlatmış ki… Daha sonra abisinin yine doğumdan sonra daha gözünü bile açamadan ölmesi… Bu anıları yıllar sonra ailesiyle konuşması… Okuyanlara belki o kadar ilgi çekici gelmeyebilir, yüzeysel kalmış hissi verebilir ama doğumuna son 2 ay kala zorlu bir süreçten geçmiş bir anne olarak ben çok etkilendim. Zaten yazarın anlatımı, kafasının işleyişi benim sevdiğim tarzda. Ayrıca çok yoğun olduğum şu günlerde yormadan bitebilecek güzel bir kitap oldu benim için. Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar:)