Öncellikle bu kitabı bana hediye eden kıymetli mektup arkadaşım Melih Yabancı 'ya teşekkür ederim.
Bu kitap Irvin D. Yalom ’un terapistlere (ve terapiye ilgi duyanlara) bıraktığı bir tür mesleki miras aslında. Klinik teknik anlatmaktan çok, terapi odasının ruhunu, terapötik ilişkinin inceliklerini ve varoluşçu yaklaşımın özünü aktarıyor.
Bu nedenle bu kitap bir yöntem kitabı olmaktan çok bir bakış açısı kitabı niteliğinde.
Temel Vurgular
* Terapötik ilişki teknikten önce gelir.
* Terapist “gerçek” olmalıdır.
* Danışanla kurulan bağ, iyileştirici gücün merkezindedir.
* Varoluşsal kaygılar (ölüm, özgürlük, yalnızlık, anlamsızlık) terapinin kaçınılmaz temalarıdır.
Irvin D. Yalom ’un dili öğreticidir. Deneyimleri aktarıyor ve buyurmuyor.
Ben insanların kendi hayatlarına kendilerinin yön vermesi gerektiğini savunan birisiyim. Yalom'un yaklaşımını sevmemin nedenlerinden biri de bu. Yazar yön vermiyor ve danışanlarına alan açıyor. Tavsiye değil farkındalık üretir. Danışanları üzerinde (tam da olması gereken biçimde) otorite kurmuyor.
Güçlü Yanları
* Terapötik ilişkiye dair derin içgörüler
* Klinik deneyimin sade aktarımı
* Varoluşçu perspektifin netliği
* Mesleki etik hassasiyet
Neden 10 vermedim?
Kitap çok kıymetli ancak devrim yaratmıyor. Bilgeliği güçlü ama yer yer tekrar hissi yaratabiliyor.