Puan vermedi·200 syf.····Okunma: 23 Mayıs 2026 19:26 Çanakkale... İmkânsızlıkların içinde hiçbir zaman "imkânsız" diyerek ümitsizliğe kapılmayanların, canla başla bu vatanı kurtaranların yazmış olduğu bir tarih.
"Atatürk ve silah arkadaşları" derken kısık sesle söylenen o iki kelimenin aslında ne kadar kuvvetli olduğunu anladım. Çanakkale normal bir savaş alanı değil. Başka, çok başka...
Bu kitabı okuduktan sonra "imkânsız" diyerek kestirip attığım birçok duruma utandım. Anladım ki imkânsız aslında kafamızın içindeymiş. İnsan, aklına söz geçirdikten sonra bedeni her türlü uyum sağlıyormuş. Önemli olan kendini ikna etmek.
Buna Seyit Onbaşı güzel bir örnek.
Kitapta daha çok yüzeysel anlatılmış Çanakkale fakat yüzeysel de olsa beni derinden etkiledi. Tarih kitapları okumaya yeni başlayanlar için ideal bir kitap. Yazar, akıcı ve sade anlatımıyla okuyucuyu sıkmıyor, oranın ruhunu tam olarak hissettiriyor.
Tavsiye ederim.