Martin Eden i 27 günün sonunda nihayet bitirdim.
Kitabın ana fikri ve Martin'in yaşadığı değişime tanık olmak oldukça heyecan vericiydi. Toplum, sınıf farkı ve başarı kavramını sorgulatan yönünü çok sevdim.
Fakat kitabın betimlemeleri bana zaman zaman ağır geldi. Bu yüzden kitaptan koptuğum ve okumaya günlerce ara verdiğim oldu. Yine de finali ve verdiği mesaj, bütün o ağır anlatıma değdi diyebilirim. Finalini ise hiç böyle beklemiyordum.
Kolay okunan bir kitap olmasa da bittiğinde insanda iz bırakan, herkesin okuması gereken eserlerden biri. Jack London