Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Ezeli ve ebedi olan hakikat , varolan kişi ile ilişkili olduğunda paradoks haline gelir. Nesnel belirsizlik ve bilgisizlik yoluyla paradoks, varolan kişinin içselliğinde öteye gidilir. Ama paradoks, kendinde paradoks olmadığı için yeterince şiddetli bir şekilde öteye itmez. Çünki risk olmadan inanç yoktur; ne kadar çok risk , o kadar çok inanç ; ne kadar çok nesnel güvenilirlik, o kadar az içsellik ( çünkü icsellik öznelliktir ) ; ne kadar az nesnel güvenilirlik, o kadar derin olanaklı içselliktir. Sokrates , Tanrı'nın olduğuna inandığında içselliğin bütün tutkusuyla nesnel belirsizliğe sarıldı ve inanç tam da bu paradoks da, bu risktedir.
Sayfa 212 - Say YayineviKitabı yarım bıraktı
·
5 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.