Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Ellame ibn useymin: Kabir azabı ruhamı bedene mi?
"Bu sorgulamadan sonra ya nimet vardir ya da azap" Müellifin sözü içinde geçen "sonra" sözcüğü nimet veya azabin gecikmesini değil sıralamayı ifade etmek içindir. Çünkü insan sorguya çekildikten hemen sonra ya azap edilir veya nimete nail olur. Nitekim -yukarıda da ifade edildiği gibi- sorulan sorulara karşı "bilmiyorum! diyen insana demir balyozla vurulur. Doğru cevap veren için de cen- nette bir kapı açılir ve kabri genişletilir. Bu nimet veya azap bedene midir, ruha midır, yoksa hem bedene hem ruha midır? Biz deriz ki: Ehl-i sünnetin bu konudaki bilinen görüşü bunun as- linda ruha olmasidır. Beden, ruha tabidir. Nitekim dünyada işkence bedene yapılır, ruh da bedene tabi olur. Dünyada şer'î hükümler zahire göre verilir, ahirette ise aksi olur. Demek ki kabirde azap veya nimet ruh üzerinde cereyan eder. Fakat cisim ve beden de ona tabi olaralk pundan etkilenir. Müstakil olarak cereyan etmez. Azap bazen beden üzerinde cereyan eder, ruh ona tabi olur, fakat bu çok nadirdir. As- lolan azabin ve nimetin ruh üzerinde cereyan etmesi ve bedenin ona tabi olmasıdır. Şerh-i Akidetu'l-Vasitiyye,519.sayfa
··
59 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.