Hz. Peygamber' in doğumundan önce, miladi 547, 552 veya 563 yıllarında veya cahiliye Araplarındaki nesi uygulaması göz önüne alındığında 569-571 yılları arasında vuku bulan Fil vakasıyla ilgili anlatıma da Kur'an'da"elem tera" (Görmedin mi?) sözüyle başlanmıştır. Fahreddin er-Razi bu lafzın da "bilmek" ve/veya "hatırlamak" manasına geldiğini belirtmiştir. Bu ifade tarzı Fil vakasıyla ilgili haberin mütevatir seviyesinde olduğuna işarettir. Nitekim Allah Hz. Peygamber dönemindeki inkârcıları zem maksadıyla kendilerinin bizzat şahit olmadıkları hadiselerden, "Onlardan önce nice nesilleri helak etmiş olduğumuzu görmediler mi?"( Yasin, 36/31) diye söz etmiştir. (Hz. İbrahim, İsmail, İshak ile ilgili Kur'an kıssalarına gelince, aslında bu kıssalar Araplar ile İbraniler arasındaki Hz. İbrahim kökenli hısımlık sebebiyle bir yönüyle Arap, bir yönüyle de Yahudi kültürüne aittir. Âdem, İblis, Habil Kabil, Nuh, İdris gibi kıssalar ise İslam, Yahudilik ve Hıristiyanlığın müşterek kültür havzasına aittir. Bu son gruptaki kıssalarla benzerlik arz eden öykülere Sümer, Babil, Mısır gibi kadim kültürlerde de rastlanabilir