Bilesin ki, zorunlu varlığın, ne şekilde olursa olsun ‘iki’ olması
mümkün değildir. Bunun delili de şudur: Şayet başka bir zorunlu
varlık daha düşünsek bunların birbirinden ayırt edilebilmesi gerekir ki, iki ayrı varlıktan söz edilebilsin.
Ayırt edilmek ise ya özsel ya da ilintisel olabilir. Eğer ikisinin
ayırt edilmesi, ilintisel bir sebepten ise, bu ilintisel sebep ya her
ikisinde de bulunur ya da sadece birinde bulunur.
Eğer birini diğerinden ayıran ‘ilintisel’ sebep her ikisinde de varsa,
her ikisinin de ‘sebepli (ma'lul olması gerekir. Zira ‘ilintisel
olan’, bir şeyin mahiyeti gerçekleştikten sonra ona ilinti olandır.
Şayet ilintisel (özellik), varlığının gereği olarak kabul edilir ve sadece
birinde olup diğerinde bulunmaz ise, o taktirde; ilintisel sebebi
bulunmayan, zorunlu varlık olur, diğeri ise zorunlu varlık
olamaz.