Kötülük toplumsal bir hastalıktır
Hayatın kokuşmuş anlamsızlığı buna şahittir ve yok etmek sadece zorbalarin cahillerin işidir
Kanat-ı acizanem sabahatin Ali o dönemde feleğin çemberinde geçen
acıların keskinleştiği canlı cenazelere dönüşen hayatları KUYUCAKLI YUSUF adlı eseri ile insanlarin duygularına terenüm olmuştur
Müşkül ve maişet derdinde olan fukara bir adamın refikasına striptiz çekiptirip kadeh tokuşturanlar toplumsal ve ekonomik gücü elinde tutan mütegalip zihniyettir ve para dünya zevkleri bunların kabbesi olmuştur her zaman.
Sabahattin Ali. Hadizatinda. O dönemin toplumsal şartlarinı deyim yerinde ise bir taşlama yaparak siniflar arasindaki uçuruma da temas etmiştir
İnsanlarin bir takim arzu ve isteklerini sümen altı edilerek. Adam kayirma iltimasla hayatlarin nasil karartildigini. Dile getirmistir
Mutegelibin biaman duruşunda bizarim dercesine ekonimi gücü elinde bulundurunlarin. Devletin bir takım kademeleri ile senkronizeli bir biçimde hak ihlallerinin nasil yapildigini. Dile getirmistir.
Hakki ikame konusundaki eksikliklerin doğurduğunu ve arkasinda yaşanmaz hayatlar biraktirarak. Hayatları felç edildigini dile getirmiştir
-Doğru dürüst maksadını bile ifadeye muktedir olamayan biçare
insanları yoklukla nasıl terbiye edilmek istendiğini insanlarin iradesine haysiyetsizce nasil çiğnendigini dile getirmistir
Paraya kokunç bir şekilde tamah edenlerin Ahlaksal davranişlardan kopuk bir galiz hayatı nasil İdame ettiğini dile getirmiştir.
Yoklukla terbiye edilmek istenen insanlarin üzerinde müeyyideler tatbik ederek insanları kendi hegemonyalarının altına alarak onlara sürdürülemez bir hayat mahkum edilmek iste diğini dile getirmiştir
Sabahatin Ali hadizatinda toplumdaki esitsizlikeri ,haksızlıkları
,ezen ve ezilenler arasındaki sömürüleri ve toplumun temel dinamiklerini ve ahlaki kaidelerini deyim yerinde ise patolojik hastalik dedigimiz riyakarlik,tamah ve hazimsizlikla nasil yerle bir edildiğini cok güzel bir dille kaleme dökmüş
Yüreğine sağlik