Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

.. Belçikalı Adolphe Quetelet (1796-1874) istatistik ve olasılık hesaplarını sosyal bilimler içerisine sokan kişidir. Görünürde düzensiz görünen toplumsal yaşamın içerisindeki düzeni matematik aracılığıyla göstermek istemişti. Quetelet, suç ve edebi yeteneğin gelişmesi gibi istatistiksel düzenlilikler yoluyla açıklanabilecek bütün konuları
·
15 görüntüleme
Hatice okurunun profil resmi
Sosyolojide insan davranışları incelenirken beslenme tarzının etkisine de değinilir mi? Mesela bizim kültürümüzde "insan yediği şeydir", "haram yiyen harâmî olur" gibi kabuller vardır. Kezâ ayette, "helâl ve tayyip olanı yeyin ki sâlih amel işleyebilesiniz" buyurarak sâlih amelin şartını helâl rızka bağlamış Allah Teâlâ. Sadece yemek de değil, duyu azalarımızdan cismimize ve ruhumuza ulaşan her şeyin rızık olduğunu ve bizi etkilediğini söyler Gazali rh.a.. Yine sünnette Efendimiz (sav)'in tavsiye ettiği oruç olan, eyyâm-ı biyz denilen "dolunay günlerinde" bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre, kanın bu günlerde çok hızlı deverân ettiği, dünyada işlenen suçların en çok bu günlerde cereyan ettiği söylenir. Ve bu oruçla, insanın sakinleştirilerek hata yapmasının önüne geçildiği vs.. nitekim din, fıtrattır.
Muhammed Ali okurunun profil resmi
Sosyolojinin beslenme sosyolojisi diye bir alt dalı var.Fakat sizin dediğiniz anlamda insan davranışlarına etkisini inceliyor mu, bilmiyorum..
Muhammed Ali okurunun profil resmi
Sosyoloji, beslenme,sağlık,gıda gibi konuları toplumsal anlamda işler.Maddidir..
Hatice okurunun profil resmi
Inşallah bizim müslüman düşünürlerimiz bu hakikati gündemine alır ve devlet sistemini buna ikna edecek kadar etkin rol oynar. Mukadderat gereği Adem a.s. cennetten yasak ağaçtan yediği için çıkarıldı. Yani her şeyin başı.. belki düzelme de buradan başlayacaktır.. Bunlar es geçilerek, eğitim vb ile toplumsal asayişi sağlamak imkansız gibi.
Muhammed Ali okurunun profil resmi
Aynen haklısınız.Biz bir meseleyi sadece maddi ve sonuç odaklı düşündüğümüzden hatadan kurtulamıyoruz..Ve birde işin sadece bir veçhesine bakıyoruz.Oysa başka veçheleri de olabilir.Bunları es geçmek hakikatin kıyısından geçmektir..
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.