En sevdiklerimiz için dahi olsa hayatımızı başkaları için yaşamamamız gerektiğinin kayıtsız kalınamayan hikayesi.
Bir başka hayatımız yok. Ve hiç kimse bize kendi hayatını bağışlamayacak. Bir anneyle gelsek de bu dünyaya yalnızız bu hayatta. Yalnızlığımızın bilincine ulaşıp güç almalıyız kendimizden. Yalnızca kendi benliğimizden. Başkaları en sevdiklerimiz bile gücümüzün kaynağı veya güçsüzlüğümüzün sebebi olmamalı. Zayıflığımız dahi kendimizden gelmeli. Kendi hikayemizi yaşamak için var olmalı, kendimizi gerçekleştirmek için çaba sarfetmeliyiz. Evrendeki diğer varlıklara kayıtsız kalmadan.
Karmaşık DuygularStefan Zweig