Gönderi

"Böyle bir görüş tarzı, kişiliği, bir insanın geçerlikte olan moralin dışında olmasını, sürü için tehlikeli görür; bunun için de kişiliği olan insanları, kendi gözleri, yeni hedefleri olan insanları bir köşeye iter. Bu anlayış için, insanın 'kişiliğini silerek', 'benini silerek' yaptığı her eylem, egoist olmayan eylemdir, moral eylemdir. 'Şöyle soruldu: insan hangi eylemlerle kendine en şiddetli bir şekilde evet der? Bu eylemlere hak tanınmadı, bu eylemler küçümsendi, tiksinildi onlardan: bencil olmayan itilimlerin varlığına inanıldı; bütün bencil itilimlere karşı çıkıldı; bencil olmayanları istenildi. -Bunun sonunda ne oldu? En güçlü, en tabii -dahası- tek gerçek itilimlere hak tanınmadı. - Bir eylemin övülmeye değer görülmesi için, onda bu türlü itilimlerin inkar edilmesi gerekirdi. -Psikolojik meselelerde kocaman bir tahrif."
Sayfa 21
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.