Adalet ve Güç
· "Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur,en güçlünün peşinden gidilmesi kaçınılmazdır.Gücü olmayan adalet acizdir;adalet olmayan güç ise töhmet altında kalır.Demek ki adalet ile gücü bir araya getirmek gerek:Bunu yapabilmek için de adil olanın güçlü,güçlü olanın ise adil olması gerekir.Adalet tartışmaya açıktır.Güç ise ilk bakışta tartışmaz biçimde anlaşılır.Bu nedenle gücü adalete veremedik,çünkü güç adalete karşı çıkıp kendisinin adil olduğunu söylemişti.Haklı olanı güçlü kılamadığımız için de güçlü olanı haklı kıldık". ~Blaise pascal
Hukuk
··
118 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ne yazık ki... Sırf güçlü olduğu için haklı olanların dünyası...
Adalet güçten ayrılmaz Güç adaletten kaçmaz Adil olan güçlü olsun Güçlü olan adil kalsın Güç ve adalet arasında Bir denge kurmak zorunda Güçsüz adalet acizdir Adaletsiz güç zalimdir
Aşık olmak acı çekmektir. Acı çekmemek, için kişi aşık olmamalıdır. Ama, kişi sonra aşık olmamaktan dolayı acı çeker. Bu yüzden, aşık olmak acı çekmek, aşık olmamak acı çekmek, acı çekmek acı çekmektir. Mutlu olmak aşık olmaktır, mutlu olmak o zaman, acı çekmektir, ama acı çekmek kişiyi mutsuz eder, bu yüzden, mutsuz olmak için kişi aşık olmalı, ya da acı çekmeyi sevmeli, ya da çok fazla mutluluktan dolayı acı çekmelidir. Umarım bunu yazıyorsundur.
Serenad da okumuştum... doğru sözlere ne denilebilir ki...