zamanı “içsel” ve “dışsal” olarak iki-
ye ayırırken dışsal zamanı “bilimsel
nedenselliğe”, içsel zamanı ise bire-
yin alımlamaları etrafında şekille-
nen “deneyimsel öznelliğe” dayandı-
rır.14 Bu bağlamda Sıradan Kadınlar
Düşü’ne baktığımızda Belacqua’nın
döngüsel zihninde “şimdiki” zama-
nın önemi büyüktür, çünkü alımla-
ma süreci şimdiki zamana, ânın ken-
disine aittir. Geri kalan anlar ya hatıra
ya hayaldir. Hatıra ve hayal zihinde
aynı odalardan çağırıldığından ara-
larında bir fark olduğu söylenemez.
Ancak geçmiş ve gelecek olmadan
şimdinin olması da mümkün değil-
dir. O halde Belacqua’nın şimdiki za-
manda deneyimlediği nesneler dün-
yasını veya öznel gerçekliğini alımla-
ma süreci, geçmiş zamanla bağlantılı
ve gelecek zamana yön verecek bi-
çimde, birbiri karşısına yerleştirilmiş