Gönderi

... "Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.” Hangisi daha büyüktür? Beklenen değer (hedonizm -yani fiziksel yaşamdan zevk alma) ya da Beklenen değer (dini hayat) Varsayım... a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok)*(hedonizmden alınacak zevk) + Olasılık (ölümden sonra hayat var)*(sonsuza dek lanetlenmek) ve b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok)*(dinden alınacak zevk) + Olasılık (ölümden sonra hayat var)*(sonsuz mutluluk) Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a), (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama eğer (a), (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.” “Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael. “Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.” Sonsuz mutluluk = +∞ Sonsuza dek lanetlenmek =-∞ “Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır, böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif sonsuz.” (a) hedonizm =-∞ ve (b) din = +∞ o zaman (a) < (b) böylece... (b) bek. değer (hedonizm) < bek. değer (dini hayat) “Anladınız mı? Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya herhangi bir şekilde hayatta olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür. Pascal bunu anladığı anda da hayatının geri kalanını dine adaması gerektiği açıktı.”
Epup %10.9Kitabı okudu
·
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.