Cehennem'de tahtına oturtul-
muş Satan her zaman siyahtır. Gökten düştüğünde ise genelde si-
yahtır. Belki de Şeytan'ın siyahlığı Mısırlı ve Nübyeli* tanrılarla il-
gilidir. Nübye her zaman Mısır'la yakın ilişki içindeydi ve bazı dö-
nemlerde Mısır'ı Nübyeliler yönetti. Muhtemelen kaynağı Mısır
olan bir özgün eserin Etiyopyaca Apokrifa'sında, il. yüzyıldan V.
yüzyıla kadar Şeytan siyah bir Etiyopyalı olarak tasvir edilir. Örne-
ğin, Petrus'un İşleri'nde (xxıı) Petrus, Şeytan'ı "bir Mısırlı gibi de-
ğil, baştan aşağı bir Etiyopyalı gibi siyah ve pis" olan iğrenç görü-
nümlü bir kadın şeklinde görür. Siyahlar içindeki baştan çıkarıcı bir
kadın olarak Şeytan nadir görülen bir konu değildi. Palladios'un V.
yüzyıl başlarındaki kutsal Babalar 'la ilgili öykülerinde (Historia
Lausiaca, böl. xx), cinsel arzularından rahatsız olan genç bir keşiş
tavsiye almak için Pachomius'u ziyaret eder ve yaşlı keşiş kendi
yaşadığı çatışmaları iblise bağlar: