Kart-Kırt-Kürt
Genelkurmay'ca bastırılıp, yüzbinlerce dağıtılan bir "Beyaz Kitap"ta yazılanlar ilginç: "Dağların yüksek kısımlarında, tepelerde yaz kış erimeyen karlar vardı. Güneş açınca üzerleri buzlaşan camsı parlak bir tabaka ile örtülürdü karın yüzü. Üstü sert altı yumuşak olurdu. Bu karın üstünde yürününce, ayağın bastığı yer içeriye çöker, "Kırt-Kürt " diye ses çıkarırdı. Doğulu Türkmenlere, Kürt denmesinin nedeni buydu. Bölücülerin Kürt dedikleri, yüksek yaylalarda, karlık bölgelerde yaşayan Türklerin karda yürürken ayaklarından çıkan sesin adıydı aslında."
Sayfa 84 - Özgür Üniversite·Kitabı okudu
Siyaset
·
71 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hasan Suphi
Gönderi Sahibi
Bu mantıkla siz de kendi evinizde diğer ulusların nereden geldiğini bulabilirsiniz, mesela bilinen bir tanesi; Çan-Çon-Çin.
😂😂😂😂😂