Bütün Alıntılar
...: İnsanın çocuğu olmaması kötü bir şeydi, ama çocuklarının çocukları olmaması daha da kötüydü. Nine böyle diyordu. Varın siz anlayın ne demek istediğini... 20 Neye yarardı ki güzellik? Güzel olmaya ihtiyacı mı var insanın! 42 “peygamberin kendi de bilmez peygamber olduğunu, o da ötekiler gibi bir insandır. Yal­nız haydutlar haydut olduklarını bilirler.” 46 Bir adam dünyaya getirmek ve onu yetiştirmek çok uzun zaman ister. Ama onu öldürmek çok kolaydır. 63 eski zamanda atalarımız, zenginlik gururlanmayı, böbürlenmeyi, gururlanma-böbür­len­me ise baştan çıkmayı, çılgınlığı getirir, derlermiş. 75 paranın hüküm sür­düğü yerde, güzel söze ve güzelliğe yer kalmaz. 77 “Kendi ayıbını örtmek isteyen başkalarının yüzüne kara çalar” 80 İnsanın mutlu olması ve bu mutluluğu başkalarına da vermesi bazen ne kadar kolay oluyor! 108 "Bir eşeğe eşek olduğunu ispat edemezsin ki...” 111 İnsanlar niçin böyle yaşıyorlardı? Niçin bazıları iyi bazıları kötüydü? Niye bazıları mutlu, bazıları mutsuz? Niye bazılarından herkes korkar da bazılarından kimse korkmaz? 151 Huzur olan evde mutluluk da olur. 180 İnsandaki çocuk vicdanı, tohumdaki tohumdaki öz gibidir. Ve o öz olmadan tohum filizlenmez, gelişmez. 188 Yeryüzünde bizi neler beklerse beklesin, insanoğlu doğdukça ve öldükçe, insanoğlu yaşadıkça, hak ve doğruluk denen şey de var olacaktır... 189 edebiyatta polemiğin bir çeşit edebiyat öğretimi olduğunu unutmamak gerekir. 191 Tarih, iyiye doğru ilerliyor. Ama bu demek değil ki, kötülük kökünden kazınmıştır. 196
Eğitim
·
6 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.