Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Şeylerin ana bileşeni için gösterilen ilk adaylar tek tek doğal maddelerdi, örneğin su veya nem (Thales; bkz. Prote phil. 983b) ve hava (bkz. aer), fakat Anaksimandros'un arkhe'nin belirle­nimsiz bir şey (apeiron, t.b.) olduğu savıyla birlikte, salt duyulara bağ­lı olandan öteye doğru soyutlamaya dayalı koskoca bir adım atılmıştı. Apeiron bu evrede kesinlikle maddi olsa bile, bu, arkhe'nin duyular ta­rafından algılanabilecek olandan daha temel bir şey olması imkanını açtı. Böylelikle, Anaksimandros, Parmenides'in tek bir küresel Bir'ine (bkz. on, hen) ve buradan hareketle hakiki bilgi (episteme, t.b.) ile ka­nı (doksa, t.b.) arasındaki bununla bağıntılı ayrıma ve Puthagorasçıla­rın çoğul geometrik ve mathematik arkhai'ına [arkhe'lerine] (bkz. arithmos, monas) ve Leukippos'un ve Demokritos'un atoma'sına ([atomon'larına], t.b.) götüren araştırma çizgisinin yolunu açtı.
Sayfa 152 - Paradigma Yayıncılık
·
21 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.