1-Dursun Ateş'e verdiği cevapta Ateş' in verdiği örnekleri bilerek yayınlamamış. Kuran bağlamı içinde gayet mantıklı örnekler.
2-Dursun Ateş'e ay yarılması ile ilgili hadisleri reddeden bir hadis alimi bulsun tartışmamızı kazanır demiş. Dursun bunu diyerek hata yapmış. Bizzat Hasan-ı Basri reddediyor ki o birçok sahabeyi bizzat görmüş, hadis rivayetlerinde bulunmuş. Ateş bunu örnek verebilirdi sonuçta bir tane istemiş :D vermemiş ama Ateş.
3-Dursun' un kitaplarında herhangi bir sistem yoktur. Yani rivayetlerin sahihliğine, eleştiride bulunup bulunulmadığına çok bakan biri değil. Sadece inananlarca kabul gören kitaplarda yer bulsun yeter onun için. Bu açıdan sürekli Taberi'ye de başvururur rivayetin doğruluğuna bakmaksızın. Ateş de Taberi'den ve İbn Kesir'in tefsirinden örnekler vermiş. Dursun bu kafayla bu rivayetleri de reddedemez. İbre Dursun'un elindeyken sonuçta Ateş'ten yana kalmış.
4-Dursun, şeytan ayetlerini savunurken ona gelen eleştirilerden biri Kuran' da böyle bir olayın neden meydana geldikten 5-10 sene sonra değinilmiş olabileceğiydi. (Hacc 52) Dursun ise bunun doğal olduğunu Kur'an'da bazen geçmiş olaylara atıfta bulunduğu yazmıştı.
Ateş ise ay yarılması gibi mucizevi bir olayın diğer surelerde hiçbir şekilde yer almamasını olayın olmadığına yoruyor. Böyle bir olay olsa kesinlikle sonraki surelerde geçerdi diyor. Dursun, Ateş'in mektubunun tamamını kitabına alsaydı şeytan ayetleri savunmasında kurduğu bu cümleler sebebiyle ay yarılması olayında ona gelen böyle bir çıkarımın gayet makul bir savunma olduğunu kabul etmek zorunda kalacaktı. Bu şekilde kendisiyle de çelişmekten kurtuldu. İki yüzlü yaklaşımını böylece görmüş olduk tekrardan.
Dursun eli daha güçlüyken 2-0' dan maçı vermiş sonuç 2-4 shwjkwwk