Madame Bovary
Puan vermedi·396 syf.··
2020 10. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2020 14:27
Kitabın girişi hakkinda Spoiler verilmiştir arkadaşlar. Lakin Madame Bovery hakkinda sır saklar gibi inceleme yapmaya çalıştım. - Daha doğrusu okumayanlar için sustum diyebiliriz.- -. Bakınız; Madame Bovary. Nasil zarif, ne kadar güzel bir kadındır Bovary. Tıpkı ceylan gibi seken; yok yürüyen, ya da süzülen (güzelliğinden bahsediyoruz) bu kadının hayatını ele alıyor Gustave Flaubert . Bunu yaparken de kocası olacak Hekim efendiden (Charles Bovary) başlıyor hikayeye. Hatta öyle ki biraz daha gerilerden alıyoruz -çocukluğundan başlayarak- . Baba Bovary - Anne Bovary den başliyor hikaye. Yaşadığı yerleşim yerinde dikiş tutturmayan bu masum ikili, ticaretin onlara göre olmadığı anlaşılinca başka bir yerleşim yeri seçerler. Minik Charles da bu beceriksizliğe kıyıdan köşeden ortak olur. Baba Bovary ne kadar çocuğun ticaret ile uğraşmasını istesede, anne bu duruma karşı çıkar sonuç olarakta anne Bovary`nin inadı galip gelir ve delikanli Charles Bovary eninde sonunda okulunu tamamlar: doktor olur. Elbetteki mükemmelliyetçi bir zihinle Anne Bovary oğluna bi eş araştırmaya koyulur. Evleneceği kız, en azından varlıklı olmalıdır: bulmuşturda. Peki bu kadın kimdir ? Madam Dubuc. (Hayaller Paris...) Madam Dubuc varlıklı bir kadındır, ya da, öyle sanılıyordu. Duldur ve de zengindir. Birkaç istişareden sonra evlilik hiç bu kadar kolay olmamıştır herhalde. :)) ya da bir o kadar "zor" mu demeliydik?. . Charles, hastalarının etrafında fink atarken, bir hasta bacağını kırıverir: bu Baba Rouault`dan başkası değildir. Emma`nın, - yani Madame Bovary olacak kadının ta kendisidir -. Charles, Rouault babanın evine onu defalarca kontrole gider. Tabii Madam Dubuc bu geliş gidişlerden rahatsız olunca, bir araştırma yapar, eğitimli genç bir kızın olduğunu öğrenince küplere biner. Hatta o eve gitmeyi dahi yasaklar. Charles, içinden şu cümleleri savurur: : “Mademki onu görmemi yasak ediyorlar, ben de onu severim işte!” sevmiştir de. Madam Dubuc`un ölümüne yakın bir gerçek daha ortaya çıkar. Madam`ın var varlığının neredeyse tümü ipotek altindadır. Tehlike canları... gerilim... dram.. buradan itibaren başlar. Sonuç olarak Madam`ın ölümüne yine de üzülmüş olan Charles, sessizliğe bürünür. Charles, Madam Dubuc ile evlendiğinde, Madam o vakitler 40 yaşlarında, Charles den epey büyüktü. Yine de karısını sevmişti. Emma ile bu zaman zarfından sonra dünya evine girmiştir. Artik Matmazel Emma Madam Bovery olarak yeni hayata baslayacaktır. - şunu da unutmayalim Madam Dubuc`un bir de kızı olduğu da öğrenilir. // sürprizlerle dolu bir kadın, hayatı kısa sürmüş.. belliki yazar bu kadını hiç sevmemiş. Çirkinliğinede demvurur ;) / / / Madam Bovery, tutkularina gem vuramamıştir; ihtiraslar, tutkular, şöhretli yaşam, arzuları; Madam Bovery`i farkli bir hayat sürükler. Yeni yerleşim yeri istediği sonucu vermemesine rağmen, tutkularına aşklarına orada başlamıştır. Paris hayalleri, şaşalı hayatı bulamamıştır elbette. Charles Bovary`den umduğunu bulamayıp aşkın gemisine biner ve yelkenleri fora eder. * Madam Bovary`i bu kadar zihinde tutan, ya da okuru çekip sürükleyen nedir? Yazar edebiyat uslubu mudur ? Bir kadının hazza duyduğu, arzuladığı hayatımıdır? Yoksa, kitaba eklediği her bir karakteri öylesi bi itina ile yerleştirmiş, sırasıyla okura öyle bir telkinde bulunmuştur ki, bi sonraki karakteri kitaba dahil ettiğinde, var olan karakteri asla yadırgayamıyorsunuz: her bir karakterin yeri kitabı okurken, hazır bulunuyordur. Gerek uslubu, gerekse öykücüluğü veya ya da kurgusuyla; ortada ihtiraslı bir kadından daha farkli uygularda vardı. Dram gibi mesela. Peki suçlu kimdi ? Charles Bovary mi ? Emma Bovary mi? Kim sürükledi Madam Bovary dramatik ve -veya melankolik bir hayata!!. Spoiler vermemek adına kestiğim romanın kalan bölümüne fikirlerimi de boca edesim geldi. Bunu sizi sıkmadan birkaç paragrafta da bitirmek istedim. Kitap hakkında; gözüme çarpan birkaç sözcük kullanmışlardır yazara " Madam Bovery kimdir?" sorusuna Gustave Flaubert benim demiştir. Birçok konuyu irdelemek isterdim, sayfalarca incelemede bulunmak. Lakin değerli zamanınızıda harcamak istemem. Birde Madam Bovary`nin filmini bulunmakta. Kitaptaki zevkin ancak /3 ünü bulabildim diyebilirim. Incelememin bitişiyle sizi sevgi ve saygılarımla selamlarım. Zaman ayırdığinız için değerli gözlerinize ve tabii yüreğinize sağlık. Teşekkür ederim .
Edebiyat
Madame BovaryGustave Flaubert · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201940,9bin okunma
·
37 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Oldukça kısa bir inceleme olmuş 😂 elinize sağlık.
Sükûnet
Gönderi Sahibi
:) değil mi ¿ Salimet Hanim. Kısa olması için resmen savaş verdim diyebilirim 😊🙏