Demek ki ya tümüyle olmalı yada hiç var olmamalı.
Ne inancın kudreti izin verir olan herhangi bir şeyin
Var olmayandan gelmesine:
Bu yüzden, ne doğrulmasına
Ne de mahvolmasına izin verir Adalet,
Bırakmaz gevşesin bağları, tutuverir hemen.
Bu konularda hüküm şöyle verilir:
Ya vardır yada değil.
Ama hüküm çoktan verilmiştir, zorunludur zira
Yollardan birini, düşünülemezi ve söylenemezi
Bir yana bırakmak (doğru yol bu değildir çünkü),
Böylece geriye diğer yol kalır baki ve hakiki
Var olan nasıl daha sonra olabilir? Ve nasıl varlığa gelebilir?
Çünkü varlığa geldiyse daha sonra olmaması gerekirdi,
Ve günün birinde var olacaksa, yok demektir:
Öyleyse doğuş ortadan kalkmış olur,
Mahvolmak da söz konusu değildir.
Parmenides