Akran zorbalığını çok iyi anlatan bir kitap olmuş. Berger karakteri içine kapanık, minyon bir karakter. Üniversiteye başladığında bu özellikleri iyice başına bela olmaya başlıyor. Hiç ciddiye alınmıyor ve hayata küsüyor. Çok isteyerek seçtiği doktorluk mesleğini okumaktan bile vazgeçiyor. Daha sonda komşusunun kızı ile tanışıyor. Kızıl hastalığına yakalanan bu küçük kız onu hayata bağlıyor. Tam her şeyi yoluna koydum derken kendi hastalığa yakalanıyor ve hayatını soluyor. Yer yer çok depremin bir romandı. Psikolojik açıdan değerlendirilebilir.
İyi ki filmini yapmışlar dediğim bir kitap. Bunu söylememin nedeni kitabın bana yeterli gelmemesi ve karakteri yeterince anlamamak. Zaten çok ince bir kitap. Bir oturuşta biter. Bitince tekrar filmini izleme ihtiyacı oluştu bende . Konusu ilginç. 70 yaşında doğan ve hayatı tersten yaşayan biri. Hikaye ilgi çekici gerçekten