... acaba yaşıyor muyuz ? Bugünkü yaşayışımız bir insan yaşayışı mıdır ? Buna gerçek anlamda bir hayat demek doğru mudur ?
... Yalnız ye , iç , uyu . Ne bir sanat endişesi , ne yepyeni bir heyecan ... Ne bir ilerleme ve gelişme emeli. Yalnız horultulu bir uyku ... Hem siz şurasını iyice aklınıza koyunuz ki medeniyet yıkmak değil yapmaktır ve insanlığı aydınlatacak önemli bir keşifte bulunan bir milleti yüz büyük savaş kazanmış bir millete bin kere tercih ederim
Nasıl olur da bizim kadınların da bir kalbimiz , bir hissimiz , bir emelimiz olduğunu düşünmüyorlar ve onur, hayat lezzeti yalnız erkeklerin tekelinde oluyor ?