Yanılıyorsunuz azizim, gemi iyi yol alıyor. Ama Zuyderzee ölü bir denizdir ya da buna yakın. Sis içinde yitip giden düz kıyılarıyla nerede başladığı, nerede bittiği bilinmez..
Hiçbir işaret noktası olmadan gittiğimizden hızımızı kestiremiyoruz. İlerliyoruz fakat hiçbir şey değişmiyor. Bir deniz yolculuğu değil, düş bu...
Bizi yalnızca ölümün duygulandırdığına dikkat ettiniz mi? Aramızdan yeni ayrılan dostları ne kadar severiz, değil mi? Ağızları toprakla dolduğu için konuşamaz olan hocalarımıza ne kadar hayranızdır! Saygı o zaman kendiliğinden gelir, belki de yaşamları boyunca bizden bekledikleri o saygı. Ama ölüler karşı hep daha dürüst ve daha cömert olduğumuzu biliyor musunuz?
....
İllaki bir sorumluluk yükleyeceklerse, belleğe yüklerler, bizimse belleğimiz zayıftır...