Kuvay-i Milliye milis gücünün kurulması konusunda büyük bir adım atıldı. Albay Şefik Aker Aydın-Çine'de büyük bir toplantı yaparak Yörük Ali Efe ve Kıllıoğlu Hüseyin Efe ile görüşmelere başladı. Görüşmeler sonucunda 9 Haziran 1919 tarihinde dağılan 57. Tümen tekrar kurulmuş olacak ve ilk taarruz yapılacaktı.