Bu kitabı aslında 2 sene önce almıştım ama yoğunluğumdan dolayı okumayı hep ertelemiştim. Ertelemem de, daha boş olduğumda okumam gerektiğini düşünmemde oldukça haklıymışım. Birinci kitabın sonlarına kadar güzel ilerleyen fakat sonrasında özellikle ikinci kitapta daha da artan bir zorlamayla okudum. Maalesef sıkıcı bir ders kitabı gibiydi benim için. Hayat, yaşam, ölüm, din, aşk, dünya görüşleri gibi sosyolojik ve felsefi düşüncelerin karakterlerin yaptığı tartışmalarla anlatılarak ilerlediği bir romandı. Önemli kısımların olduğunu düşünüyorum ama daha fazla kendimi sıkamayacağım ve yarım bırakmak zorunda kaldığımı üzülerek söylüyorum.