Gelelim şu mutluluk meselesine, eğer bir insan mutsuzsa, onu hiçbir şeyle mutlu edemezsin çünkü mutluluk bir karardır. Köşkler, yatlar, katlar, hatta mevki, başarı, sevgi bile bazen insanı mutlu edemez. Bizlerse onlara dışarıdan bakar, bir eli yağda bir eli balda mutlu olması gerekir diye düşünürüz ama "mutluluk" ile "gerekir" her zaman yan yana gelmez.
"Yıllarca en büyük zevkim bir köşeye çekilip kitap okumaktı. O kitaplardaki kahramanlara her zaman hayranlık duyar, bir gün ben de böyle olacağım diye hayaller kurardım. Hiç gerçek kendim olamadım. Kendi gerceğini yaşamayan biri nasıl mutlu olur ki!"