Bir gün bir akrep bir dereden karşıya geçmek için orada gördüğü kurbağadan yardım ister. Kurbağa sorar:"Ya beni sokarsan?" Akrep der ki:"Ama o zaman ikimiz birden suya batar boğuluruz. Hiç yapar mıyım? Suyun ortasına geldiklerinde akrep kurbağayı sokup bütün zehrini ona boşaltır. Ölmeden önce kurbağa sorar:"Hani beni sokmayacaktın? Yaptığını gördün mü şimdi ikimiz de öleceğiz." Akrep, "Ne yapayım, huyum böyle." der.
Gerçekler ne kadar acı olsa da, bize her zaman bir şeyleri değiştirme, düzeltme şansı verir. Hep aynı şeyleri yapıp aynı sonuçlarla karşılaşmak, acıyı cağırmak demektir.