hayatım boyunca sadece savaştan korktum ben. savaş bütün kötülüklerin anasıdır. insanın içinde vahşi ve kötü ne varsa ortaya dökülmesinden başka hiçbir işe yaramaz. hiçbir topluma hayır getirmemiştir bugüne kadar. şeytan işidir savaş.
,coşkun bir ırmak gibi, kabına sığamayan, cıvıl cıvıl genç kadının ölmüş olabileceğini içine sindiremedi.
‘nasıl öldü? kurşunlandı mı?’
‘öldü işte, öldürüldü......’
‘aa! ateist misin yoksa? ben seni katolik sanıyordum.’
‘değilim. dünyada en korkunç savaşların din yüzünden çıktığına, kanın en çok din uğruna aktığına inananlardanım.’