Turgut Uyar sabi sübyanken sık sık ağabeyinin sataşmalarına maruz kalır ve hüzünlenirmiş. Annesi, Uyar'ın ağabeyine şöyle dermiş: "Sataşma oğlum, o içli bir çocuk"
Uyar, dünyanın içli olanlar için çok da matah olmadığını anlamış olacak ki çocukluktan sonra korkulan biri olmuş.