.. yeni bebeği doğan bir genç anne, kitapta okuduğu için çocuğunu her 4 saatte bir beslemeye karar verir. Bu, çocuğun beslenme disiplinidir. 4 saat dolmadıkça çocuk ağlasa da yemek vermez. Ancak 4 saat dolduğunda, çocuk uyusa da uyandırır ve onu besler. Bu disiplin, çocuğu tanımadan, onun bünyesini bilmeden uygulanan katı, otoriter bir rejim uygulamasıdır. Buna karşılık bebek her ağladığında ağzına memeyi dayayan ve 24 saat bebeğin emrinde hayatını geçiren anne ise hiç disiplin uygulamamakta, "laissez-faire" (bırakınız yapsınlar) yöntemine girmektedir.
Bedenimizi geride bırakarak, zihnimizle bütün dünyayı gezebildiğimiz internet teknolojileri, bizi giderek gerçek dünyanın dertlerinden ve sevinçlerinden koparan bir sığınağa dönüşüyor.