Bir fikir ileri sürüyorsunuz lakin acaba Almanlar da öyle mi düşünüyor? Bir iş yapacaksınızsınız acaba Amerikalılar da öyle mi yapıyorlar? Aşağılık karmaşasından gıdalanan bu taklit içgüdüsü, zehirleyici bir parazit gibi bütün hür düşünceyi ve bahtiyar iradeyi bizde boğmuş bulunuyor
bugün neslin gözünde siyaset en büyük değeri taşımaktadır kurtuluşun sanki tek yolu odur. Çünkü muvaffakiyeti onunla ulaşılır. Ahlak, sonradan onun üzerine sürülebilen bir ciladır. Bugün din yolu bile muvaffakiyete götürücü bir siyaset yolu olmuştur. Ahlaka her sahada veda edilmiştir