Ceylan

Ceylan
My name is Gazze. DO YOU SEE ME!!! What if you were İN MY PLACE...
Bir insan kendini ne kadar sınırlarsa, öte yandan sonsuza o kadar yakın olur.
Sayfa 20·Kitabı okudu
1000Kitap
Ceylan
Nefsine hükmeden tüm dünyaya hükmeder. Mevlana Celaleddin Rumi
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
#amcam
Sevgili arkadaşlar, bugün amcam Bekir Bulut vefat etti.Yıkıldım.Ölüm nedeni 15 marttan beridir başımıza musallat olan Corona. Bildiğiniz gibi bulaşıcı hastalıktan ölen şehit sayılıyor dinimize göre, o artık bizim ailemizin şehidi.Allah mekanını cennet eylesin ve rahmet eylesin. Bu konuyla ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Ailenizi, akrabalarınızı asla yalnız bırakmayın, bakın bu dinimizin de emirlerinden biridir. Birçok ayette geçer. Babam 8 kardeştir.Amcamda babamla beraber büyümüş.Aralarında yalnızca 2 yaş var. En küçük 2 erkek. Sadece kardeşi değil yani babamın arkadaşı da. Amcamı aynı ilde yaşamadığım için sık sık ziyaret edememekle birlikte, Kurban Bayramında ziyaret etmiştim, dularını almıştım. Bu beni o kadar rahatlattı ki anlatamam. Görüşmemiş ya da kırgın olmuş olsaydım, yaşayacağım düşünceleri ve duyguları düşünün. Bu nedenle dünyalık şeyleri bırakın, çok uç nokta görüşülmeyecek nedeniniz yoksa kesinlikle görüşün.Ayet ve hadislerde bu durum sabittir.Sahihtir. "Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını bulun!" (Hucurât sûresi, 10) "Birbirinizle ilginizi kesmeyiniz, sırt dönmeyiniz, kin tutmayınız, ve haset etmeyiniz. Ey Allah'ın kulları, kardeş olunuz. Bir Müslümanın, din kardeşini üç günden fazla terkedip küs durması helâl değildir." (Buhârî, Edeb 57, 58, 62; Müslim, Birr 23, 24, 28, 30-32. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 47; Tirmizî, Birr 24; İbni Mâce, Duâ 5) Ikinci konu ise şu aşınızı olun lütfen arkadaşlar.Kendiniz için ve sevdikleriniz için. Amcam aşı olmamıştı, nedenini bilmiyorum.Hayatını hep gülerek yaşadı, Allah(c.c.) onu yanına uykusunda aldı. Uyurken gülüyormuş. Çok güzel nur bir yüzü varmış, göremedim ama herkesin dediği bu. Ölümün zamanı bellidir. Ama işte kendi kendimize üzülüyoruz, ya aşı olsa idi diye. Hayat çok garip,
1000Kitap
Ceylan
Allah af-u mağfiret eylesin. Mekanı Cennet olsun.
#şortkonusu
Bir garip olayda İstanbul dan geldi.Bir hanım kardeşimiz sokakta yürüdüğü esnada bir kendini bilmez amcamız sen nasıl şort giyersin diye kızımıza çıkışıyor.Kızımızda kendini bence çok güzel savunuyor.Ama keşke kendini savunmak zorunda hiç kalmasa.Çünkü bu konuyu yaşayıpta bu karşılığı veremeyecek çok fazla hanım kardeşimiz var.Şimdi bu konuyla ilgili şunu öncelikle belirtmek istiyorum.Ben muhafazakarım ondan dolayı bunu bana dinimiz söylüyor diyenler kendi kafasına göre din kapısının arkasına saklanarak kendi pis düşüncelerini yapmayı öncelikle bir kessin.Yıl 2021 oldu.Çok cahilce ve ezikçe görünüyorsunuz haberiniz olsun.Dinimiz malumunuz kadınlara örtünmeleri gerektiğini söylemiş bu konuda bir sıkıntı yok.Bunu herkes biliyor.Ama erkeklere de söylemiş.Kimse erkeği uyarmıyor.Dar olmamalı, karşı cinse benzer giyim olmamalı vs vs.Yani dinimiz sadece kadına emir vermiyor,dinden insanları soğutmayı kesin.Uyarı konusuyla ilgili de peygamber efendimiz(sav) dan örnek verecek olursak: Efendimiz(sav), Hz Aişe(ra)'nin kız kardeşinin giyimini beğenmeyip, herkesin içinde değil, Hz Aişe(ra) ya söyleyerek onun bu konuda daha duyarlı olması gerektiğini belirtmiştir.Yani dinde zorlama yoktur,dinde aşağılama yoktur.Dinimiz kadınların giyimi ile alakalı bunu söylemiştir.Bu sahih hadislerle sabittir.Uygulanışı da hakaret vs. yada sokak ortasında bağıra çağıra olmaz.Ki bu durum kimseyi de ilgilendirmez.Kişilerin dini durumunu kimse bilemez.Sokak ortasında uyardığın o kişi gayrimüslim de olabilir.Deist ya da ateist te olabilir. Ama müslümanlığı bu dayının yaptığı gibi kirletenler, yanlış öğrenilmesini sağlayanların sayısı hayli fazla. Ki abimizin facebook hesabında escortları, Rus bikini giymiş kadınlarını takip ettiğini ve onların bu fotolarınıda beğendiği de görülüyor.Kumarhaneden de
1000Kitap
Ceylan
Sanma ki tesettür sadece kadınlara farzdır. Erkeğin tesettürü göz kapaklarındadır demiş Hz Ali.
#elmalıdavası
Arkadaşlar dünden beri yani haberi okuduğum ve iğrenç resimleri gördüğümden beri düşünüyorum.Hastalıklı zihinlerle, kişilerle ilgili, insanlara zarar veren kişilerle ilgili özellikle bu konunun zirvesi malumunuz seri katillerdir çok fazla kitaplar okudum ve belgeseller izledim.Tek bir ortak paydada buluşuyor tüm bu yaşananlar: Hastalıklı kişiler(hastalıklı diye belirttiğim bu arada psikolojik olarak insanlara zarar veren modellerden bahsediyorum daha uygun bir kelime bulamadım.) hastalıklı yani topluma zarar veren insanların oluşmasını sağlıyor. Özgecan Aslan olayı mesela. Katili Suphi nin babası da annesinin belirttiğine göre psikopat ve o tarz konulara meyilli bir adamdı. Bu konuda daha fazla örnek verebilirim.Safi iyiliğin çocuklara öğretilmesi gerek.Ama nasıl? Merhametin öğretilmesi gerek çocuklara..Çocuklar sadece bunu bile öğrense bunları büyüyünce yapmaz..Çok okuyan biri olarak idamı savunmak nasıl bir dilemmaya sürükleyecek beni bilemiyorum.Kökten çözüm sadece 1 şahsın bir daha temizlenmesini sağlayacak.Ama bizim amacımız sadece 1 kişiden mi kurtulmak? Hayır.Tüm insanlığın kurtulması için Sosyal Hizmetlerin, Psikolojik Desteklerin özellikle daha halk nazarında aktif kullanılması lazım.Belli bir zarar verebilecek potansiyel eşiğinin üstünün sokaklarda rahat rahat gezmemesi lazım.Bu bir denetim mekanizması haline dönüşebilmeli.Bir baba kızının gözü önünde annesinin kafasını kesiyor.Baba cezaevine, anne mezara, o masum kızımızda topluma karışıyor. Yani 1 idam diyoruz. 1 pislikten kurtulma diyoruz.Tamam iyi. Ama bakın görün ki 1 tanede psikolojisi bozuk insan daha eklenmiş toplumumuza. Ayrıca bu Elmalı Davası ile ilgili şunu söylemek istiyorum. 6 ve 9 yaşlarında iki çocuk bir çizim yapıyor.Adli Tıp çocukların dedikleriyle paralel yani istismar doğru şeklinde bir
1000Kitap
Ceylan isimli okura yanıt verildi
Ceylan
Aslında bu konu genellenemeyecek kadar özel bir konu bence belki burada yol ayrımına giriyoruzdur. Olsun ama ne demek istediğinizi çok iyi anladım yapıcı eleştiriniz için de teşekkür ederim.
#elmalıdavası
Arkadaşlar dünden beri yani haberi okuduğum ve iğrenç resimleri gördüğümden beri düşünüyorum.Hastalıklı zihinlerle, kişilerle ilgili, insanlara zarar veren kişilerle ilgili özellikle bu konunun zirvesi malumunuz seri katillerdir çok fazla kitaplar okudum ve belgeseller izledim.Tek bir ortak paydada buluşuyor tüm bu yaşananlar: Hastalıklı kişiler(hastalıklı diye belirttiğim bu arada psikolojik olarak insanlara zarar veren modellerden bahsediyorum daha uygun bir kelime bulamadım.) hastalıklı yani topluma zarar veren insanların oluşmasını sağlıyor. Özgecan Aslan olayı mesela. Katili Suphi nin babası da annesinin belirttiğine göre psikopat ve o tarz konulara meyilli bir adamdı. Bu konuda daha fazla örnek verebilirim.Safi iyiliğin çocuklara öğretilmesi gerek.Ama nasıl? Merhametin öğretilmesi gerek çocuklara..Çocuklar sadece bunu bile öğrense bunları büyüyünce yapmaz..Çok okuyan biri olarak idamı savunmak nasıl bir dilemmaya sürükleyecek beni bilemiyorum.Kökten çözüm sadece 1 şahsın bir daha temizlenmesini sağlayacak.Ama bizim amacımız sadece 1 kişiden mi kurtulmak? Hayır.Tüm insanlığın kurtulması için Sosyal Hizmetlerin, Psikolojik Desteklerin özellikle daha halk nazarında aktif kullanılması lazım.Belli bir zarar verebilecek potansiyel eşiğinin üstünün sokaklarda rahat rahat gezmemesi lazım.Bu bir denetim mekanizması haline dönüşebilmeli.Bir baba kızının gözü önünde annesinin kafasını kesiyor.Baba cezaevine, anne mezara, o masum kızımızda topluma karışıyor. Yani 1 idam diyoruz. 1 pislikten kurtulma diyoruz.Tamam iyi. Ama bakın görün ki 1 tanede psikolojisi bozuk insan daha eklenmiş toplumumuza. Ayrıca bu Elmalı Davası ile ilgili şunu söylemek istiyorum. 6 ve 9 yaşlarında iki çocuk bir çizim yapıyor.Adli Tıp çocukların dedikleriyle paralel yani istismar doğru şeklinde bir
1000Kitap
Ceylan isimli okura yanıt verildi
Ceylan
Lafım size değil hatta naçizane böyle bir yazı paylaştığınız için sağolun düşüncelerimizi paylaşabileceğimiz. Öfkem de sitemim de buna göz yumanlara. Burada size sadece teşekkür edebilirim yazınız için. Ama benim nazarımda hastalık böyle bir şey değil. Elbette bahsettiğiniz konuyla alakalı milyonlarca makale vardır. Ama hastalık diyerek işin içinden sıyırılmasını kabul edemem etmem. Bunu siz yapıyorsunuz da demiyorum. Şahsen kabul edemiyorum. Grip hastalıktır, depresyon hastalıktır, şizofreni hastalıktır ama öteki türlüsü sapıklık sapkınlık iğrenç ilan bütün kelimelerin anlamının karşılığıdır ama hastalık kabul etmem bunu. Müslüman bir kadın olarak buna hastalık diyemem. Size katılmadığım tek nokta burası. Tekrardan belirtmek istiyorum bunu siz değil buna göz yumanlar meşrulaştırdı. Rabbim size ailenize her daim sağlık sıhhat versin. Ülkemizde inşallah aile denilen kavram için bir şeyler yapılır.