İyi biri olduğun için başına iyi şeyler gelmez, çok fedakârlık yaptın diye biri seni çok sevmez ve sırf eziyet çektiğin için dünya seni ödüllendirmez. Kimse senin ne kadar sabrettiğine bakıp sana hak ettiğin değeri vermeye mecbur değildir. Ne kadar dürüst olursan ol, herkes sana aynı samimiyetle yaklaşmaz. Kalbinin temiz olması, insanların sana kötülük yapmayacağı anlamına gelmez. Herkes senin kadar vicdanlı, herkes senin kadar merhametli değildir. Bu yüzden hayatı bir alışveriş gibi görme; verdiklerinin karşılığını her zaman aynı yerden bekleme. Çünkü bazı insanlar emeklerini tüketir, bazıları ise kıymetini bilir. Hayatın gerçeği budur; hak etmekle sahip olmak her zaman aynı şey değildir. Anlamadın mı? Bir daha oku.
(Alıntı..)